Lyhyt treenipäivitys. Kattis ja Taiku on käyneet keskiviikkoiltaisin raunioilla. Taiga huvittelee, mutta Katlan kanssa vähän jo suunnittelen sove-kokeeseen ilmoittautumista. Enemmän taitaa olla emännän jännittämisestä kiinni kuin koiran osaamisesta.

Talven agilityhallikausi päättyi huhtikuun loppuun, mutta treenit hyvässä seurassa jatkuvat ensi viikosta lähtien perjantai-iltaisin uudellä ulkokentällä Helsingissä. En sitten kuitenkaan malttanut jättää agiliitelyäkään Kattiksen kanssa kesäksi, joten katsotaan miten tää treenirumba tästä lähtee sujumaan. Faunakin toki tulee kepon kanssa agilityyn.

Katlan kanssa olen lisäksi käynyt BH-kokeeseen valmentavaa tottiskurssia. Harmi vaan, että Katlalla alkoi just juoksut ja se on nyt ihan aivoton, menee nenä maassa ympäriinsä ja haaveilee ties mistä, keskittyminen ihan hukassa. Onhan tässä aikaa ja muutenkin liikkeet vielä keskeneräiset. Nyt pidetään parin viikon treenitauko tottiksesta ja annetaan pikkukoiran juoksuilla rauhassa.

Vappuna oltiin Espoon ja Vantaan hälytysryhmien yhteisellä leirillä. Mun osalta leiri meni kyllä ihan puihin, kun mun polvi päätti perjantaiaamuna irtisanoutua yhteistyöstä kokonaan. Lopulta jouduin lähtemään leiriltä kesken pois ja etsiytymään lääkäriin. Koirat jäivät leireilemään, ja Katla tutustui ekaa kertaa metsäjäljen saloihin varaohjaajan kanssa. Pohjiahan sille on tehty pellolla ja mun oli kyllä tarkoitus vielä tämä kesä pysyäkin siellä pellolla, mutta eipä tuo yhdestä kokeilusta rikki mene. Kilometrin metsäjälki oli kuulemma selvitty pientä hakkuuaukealla tapahtunutta turhautumista lukuunottamatta ihan hyvin, ja esineet oli nostettu ohjaajalle suoraan käteen. Aika kivasti koiralta, jolle ei ole opetettu esineiden ilmaisua, jolla ei ole ollut jäljellä esineitä, ja jonka pisimmät jäljet on olleet n. 150 metriä pellolla...

Fauna teki myös lyhyitä jälkiä leirillä, ja pörröt oli ihan seurakoirina. Taigan kanssa olisin jäljestellyt, mutta polvi esti nyt sen sitten.

Nyt vietän pitkästyttävää sairaslomaa kotona ja koirat valittavat, kun eivät pääse lenkille vaikka mä vaan istun tässä tekemässä mitään ja on tylsää. Tänään illalla on kyllä tarkoitus mennä raunioille. Jos mun pitää huomenna voida mennä töihin, niin tottahan mun täytyy tänä iltana jo selvitä yhdestä pienestä retkestä raunioradalle...?